среда, 20. новембар 2013.

“Šta žene žele?” – Kim Adonicio

Želim crvenu haljinu.
Želim da je kratka i jeftina,
da je preuska, želim da je nosim
sve dok je neko ne pokida sa mene.
Želim da je bez rukava i otvorenih leđa,
ova haljina, da niko ne mora da pogađa
šta skriva. Želim da koračam
niz ulicu pored Triftija i prodavnice delova
pored bezbrojnih ključeva što se bljeskaju u izlogu,
pored gospodina i gospođe Vong koji prodaju ustajale
krofne u kafeu, pored braće Gera
koji bacaju svinje sa kamiona na kolica,
podupirući njihove klizave njuške ramenima.
Želim da koračam kao da sam jedina
žena na planeti i da mogu da biram.
Želim tu crvenu haljinu jako.
Želim da potvrdi
tvoje najveće strahove o meni,
da pokaže kako mi do tebe uopšte nije stalo,
ili do bilo čega drugog
osim da sve bude po mom. Kada je nađem, strgnuću je
sa ofingera kao da biram telo
koje će me isporučiti u ovaj svet, kroz
vriske porodilja i ljubavničke uzdahe takođe,
i nosiću je poput kostiju, poput kože,
biće to porkleta
haljina u kojoj će me sahraniti. 

Jenny Saville, "Reverse" (2002-2003)




















Zajednički obrok

Znam da moja prijateljica odlazi,
iako još sedi tu
naspram mene u restoranu,
i naginje se da umoči
hleb u ulje sa mog tanjira; znam
kako joj je nekad bila gusta kosa
i znam kakav je napor potreban da skine
svoj muški kačket u sred obroka
kako bi pogledala u oči konobara
i nasmešila se kada nas pita
da li smo zadovoljne uslugom. Ona jede
kao da je izgladnela – piletinu, sarmu,
sočne pite savijače –
a ono što je ubija
jede sa njom. Gledam kako podiže
blistavu crnu maslinu i kako guli meso
sa koštice, gledam njene nežne tanke prste
otekle od lekova. Spušta
pogled prema hrani pretvarajući se
da ne zna ono što ja znam. Odlazi
i mi nastavljamo sa jelom.
  
 
                                    Preveo sa engleskog Stevan Bradić


 Kim Adonicio (1954) je američka pesniknja i romanopisac. Završila je studije na Univerzitetu u San Francisku, gde je takođe radila kao predavač. Smatra se za jednu od najprovokativnijih pesnikinja u Americi danas. Dobitnica je Gugenhajmove stipendije i Nacionalne stipendije za umetnost, kao brojnih nagrada, između ostalog  Puškartove i Medalje San Franciska. Njena najznačajnija dela su: Lucifer at the Starlite (2007), Tell Me (2000), knjiga eseja Ordinary Genius: A Guide for the Poet Within (2009), roman u stihovima Jimmy & Rita (1997), i romani Little Beauties (2006) i My Dreams Out in the Street (2007).

Нема коментара:

Постави коментар