понедељак, 23. децембар 2013.

Tuga i opomena

pregledam prirodu
pokušavam da ne razumem mnoštvo
koje mi se sa prozora
osmehuje

prisiljavam mrežu da se poruši preko
predmeta
ona me sluša i spremno
zahvata više nego što mogu da podnesem

ponovo
sasvim neusklađen sa zlatnim merilom
koga nema
ostrašćeno grabim koru
i unosim je u sopstveni organizam

u njemu
ona ostaje nepromenjena

gledamo se
strpljivo
i ja počinjem da joj odajem svoje tajne.

možda će me bolje razumeti
ako prestanem
da zahtevam samootkrovenje

prokleti
govor pastorala
koji obećava ono što ne može da ispuni:

životinje ne mogu da uđu u moj jezik
i zato su mi zahvalne

moja slika nije zid prekriven bršljanom
na čiju površinu
crna farba izliva svoju setu

zapravo i ne razumem
odakle dolazi taj glas

čini se da je pun podsmeha i da je
smrtno ranjen.

koliko samo kruži oko sebe
koliko je viši kada se popne
na stolicu.

izvire usred događaja
sa sobom odnosi
prozore vrata armaturu
podseća na ljubav
ispunjava organima svoju nutrinu      
donosi nesrazmernu izloženost
sentimentalno povraćanje
i kauzalnost

ostavlja nas nedovršene
i neprestano opominje:

pripazi se sinko značenja
ono je
bespilotna letelica
šestari
daleko ispod apsolutnog duha
i nikad ne znaš
kada će se uspraviti
kada će ti prići                        
da te
imenuje. 


***
Stevan Bradić, 
iz neobjavljenog rukopisa










Нема коментара:

Постави коментар